Лабораторію створено в січні 1949 р. У різні роки лабораторію очолювали – А.Г. Попович, д. мед. н. М.В. Крижанівська, д. мед. н. Г.І. Яковенко, к. мед. н. Г.М. Єременко, д. мед. н., проф. Н.С. Полька, к. мед. н. Н.Я. Яцковська.
З 2011 р. керівник – д. мед. н. Платонова Аліна Георгіївна.
Тел.: (044) 292-14-05, e-mail : platonova65@yandex.ua
Основні напрямки наукової діяльності:
• Комплексні наукові розробки з проблем захисту дитячого населення від шкідливих антропогенних чинників оточуючого середовища та оптимізації гігієнічних умов життєдіяльності;
• Гігієнічний супровід проектування, обладнання та експлуатації навчальних, позашкільних та оздоровчих закладів для дітей;
• Наукове обґрунтування та розробка рекомендацій щодо медико-профілактичних заходів та охорони здоров'я дитячого населення від впливу шкідливих антропогенних чинників середовища;
• Фізіолого-гігієнічне обґрунтування режимів дня та умов життєдіяльності для дітей різного віку та з різним станом здоров'я;
• Розробка проектів нормативно-правових актів та методичних документів у галузі гігієни дитинства.
Найвагоміші наукові досягнення:
• Розроблено та впроваджено в практику стандарти фізичного розвитку школярів у вигляді нормативно-правого акту (Наказ МОЗ України від 13.09.2013р. № 802 «Про затвердження Критеріїв оцінки фізичного розвитку дітей шкільного віку»);
• Науково обґрунтовано гігієнічні вимоги до безпечного для здоров’я дітей використання портативних типів комп’ютерної техніки у навчальному процесі та бездротового доступу до мережі Інтернет;
• Розроблено метод інтегральної гігієнічної оцінки робочої пози дитини під час роботи на комп’ютері та методика гігієнічної оцінки впливу електронних засобів навчального призначення на функціональний стан нервової системи дітей 12-15 років;
• Науково обґрунтовано систему контролю за показниками безпеки підручників на паперових та електронних носіях;
• Розроблено методи оцінки ефективності оздоровлення дітей 6 – 17 років у закладах оздоровлення і відпочинку та визначення енерговитрат школярів на окремі види рухової діяльності.