ДУ "ІНСТИТУТ ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ'Я ІМ. О.М. МАРЗЄЄВА НАМНУ"

РІШЕННЯ

КОНФЕРЕНЦІЇ «ФІЗИЧНІ ФАКТОРИ ДОВКІЛЛЯ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’Я НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ»
Детальніше >
Детальніше >
Рекомендації до організації навчання



Важливими факторами, що впливають на рівень розумової працездатності та розвиток втоми учнів є кількість уроків на день та тиждень, тижнева складність навчальних предметів, раціональність розкладу уроків. Перевищення допустимих меж цих факторів призводить до підвищення ймовірності появи високого рівня втоми у школярів у 1,3-3,5 рази.

Найбільш високі показники працездатності та низький рівень розвитку втоми учнів спостерігається за таких умов навчального процесу: кількість уроків на тиждень в 1-4 класах – 20-21, 5-9-х – 25-30, 10-х - 30-32.

Гігієнічні рекомендації до регламентації навчального навантаження та режиму дня учнів ЗНЗ за умов класно-урочної системи викладання
Фактор
1-4 класи
5-9 класи
10-11 класи
Критерії
Початок навчального дня, год.
8:30 – 9:00
9:30 – 10:00
10:00 – 10:30
Кількість уроків на тиждень
20-23
27-30
30-32
Тижнева складність
навчальних предметів, балів
108 і менше
208 і менше
222 і менше
Кількість навчальних
дисциплін у розкладі уроків
8 і менше
13 і менше
13 і менше
Тривалість домашніх
завдань, год.
1 і менше (в 1-му класі без обов’язкових ДЗ)
1 і менше
1,5 і менше
Тривалість нічного сну, год.
10 і більше
9 і більше
8 і більше
Тривалість екранного часу, год.
2 і менше
2 і менше
3 і менше
Тривалість перебування
на відкритому повітрі, год.
2 і більше



free counters






© ДУ "ІНСТИТУТ ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ'Я ІМ. О.М. МАРЗЄЄВА НАМНУ" 1999-2021